fredag 30 mars 2012

Vårpromenad

Pärlhyacinterna sträcker på sej och njuter av våren. Så gör även jag:) Har unnat mej en långsam promenad i duggregn och hämtat hem björkris och videkissor till påskdekorationerna. Så tacksam att jag har lite ork för utelivet igen. Så mycket det finns att se i naturen om vi bara tar oss tid till det. Jag har blivit som ett barn igen. Jag måste stanna och titta på allt vackert och tar hem vackra stenar, mossiga pinnar och några söta tussilago. Satt länge och beskådade alla småfåglar som håller på flyttar in i holkarna. Och allt detta vackra finns runt husknuten. Bara att ta för sej och njuta av prakten.

3 kommentarer:

  1. "Det är dom små sakerna som gör'et", sägs det ju. Och det stämmer. Upp med ögonlocken bara, beskåda världen och förundras över allt som in i minsta detalj är så genomtänkt av Moder Natur!

    Jag läser ditt det här inlägget med glädje och fröjdas över att du karpat upp dig så att du orkar ta dig ut på små turer :o) Men du, inte har du väl pärlhyacinter hos dig som är så där långt hunna redan? De måste vara köpesblommor, inte sant..?

    SvaraRadera
  2. Köpeblommor är det! Mina egna små pärlor finns i skuggan under träden och visar sej inte i första taget.
    Nu karpar jag upp mej på högsta växeln, imorgon är det skolstart i åk 3:)) Ska bli jätteskoj och intressant att se hur jag orkar med...

    SvaraRadera
  3. Du är SÅ välkommen till jobbet igen! Vi har saknat dig jättemycket! Kram!

    SvaraRadera