lördag 14 april 2012

April


Man väntar på värmen i april men det är mest regnigt och grått. Då kan man välja på att vara missnöjd med vädret eller att hitta på roliga saker inomhus. Man kan sura inne eller klä på sej ordentligt och ta en skön promenad. Man kan sucka och stöna eller vara glad. Man kan vara missnöjd eller tänka att det kunde varit betydligt värre. Man kan kort och gott välja. Det är inte alla förunnat.
Eller så kan man göra som Sofina. Lägga sej i en papperspåse och vänta på att pälsen växer ut och att solen skiner:)
Njut av dagen!

5 kommentarer:

  1. Det där med papperspåsen verkar vara ett bra alternativ. Finns det rum i samma påse som Sofina:)?
    Njuter oberoende av väder.
    Ha det gott!

    Karin

    SvaraRadera
  2. Här finns gott om rum:) Vi ligger här och har himla trevligt, om än lite prassligt:)

    SvaraRadera
  3. Jag har undrat om samma sak: Jag såg första vårblommorna redan för en månad sedan och dammsugade på balkongen. Men sedan stannade våren där och vädret blev konstigt grått, kallt och tråkigt. Hoppas att det inte snöar i juni i år!

    SvaraRadera
  4. Oftast har jag förmågan att se ljusningen där borta i horisonten, men igår, när du skrev det här inlägget, var det faktiskt inte en sån dag. Jag hade gärna följt Sofinas exempel. Attans, vilket väder! Snön kom ju i horisontal riktning för sjutton och temperaturen i Glaspalatset var förskräckande låg. Men idag skiner solen igen och jag ser med tillförsikt fram mot dagen! :o)

    Kram på sig ♥

    SvaraRadera
  5. En ny dag - med sol!!
    Mitt i gårdagen gjorde sej buken påmind:( och jag följde Sofinas exempel. Bytte dock ut påsen mot en varm filt och låg där och tänkte på allt man kan göra om man har hälsan. Men nu tusan. Solen skiner och jag är på benen!

    SvaraRadera