lördag 21 april 2012

Det bor en ängel i mitt rum...

Som sänd från himlen kom den flygande, min afrikanska ängel. En ängel stickad i metalltråd och smyckad med pärlor. Min unika ängel. På det bifogade kortet stod: "En liten kaxig ängel till en annan kaxig ängel". Och tro mej, avsändaren är kaxigast av oss alla:)
På det karga Karoo i Sydafrika ligger byn Vondeling. Där bor 23 familjer utan elektricitet, rinnande vatten eller andra bekvämligheter. I denna miljö startade en "Ängelfabrik" där 14 kvinnor och 2 män försörjer hela byn med sitt hantverk.
Än en gång smyger sej Afrika in i mitt liv. Det är något mellan mej och Afrika. Framtiden får utvisa om jag någonsin kommer mej dit.
Du kan resa till änglafabriken via www.vondelingcraft.co.za

8 kommentarer:

  1. En fullständigt bedårande vacker ängel !

    Hoppas att du får fara till ditt Afrika någon gång...mitt i allt så blir det av om livet vill och livet tycks ju vilja

    Ha en fin helg!

    Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ängeln är så mycket vackrare i verkligheten än på fotot. Det är som pärlorna byter färg i solskenet:) Du är så klok Karin! Livet tycks ju faktiskt vilja:))
      Allt gott till dej!

      Radera
  2. Jag hoppas på att få se konstverket i verkligheten och om inte förr så kanske till hösten, då det visst utlovats födelsedagskaffe ;o)

    Klart du kommer till Afrika, flicka lilla! Det bara måste vara meningen ju :o)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi får väl ha änglaträff i oktober:) Troligt att det blir bak i Sund och inte i Afrika;)

      Radera
  3. Blir det i Sund hakar jag på. Blir det i Afrika blir det värre ;o)

    SvaraRadera
  4. En riktigt gullig liten ängel! Sådana behöver man skyddas. Tack för tipsen om änglafabriken!

    SvaraRadera