lördag 18 augusti 2012

Har ni sett...

 ...herr kantarell:) Jag har blivit en riktig skogsmulle! Så ofta jag kan tar jag en sväng in i skogen för att plocka allt vad där finns. Kvällens plan var att komma hem med blåbär. Jag snubblade och föll - och hittade svamp, bytte väg för att inte skrämma en koltrast - och hittade svamp, gick en krokväg för att inte söndra ett spindelnät - och hittade svamp... Någon där uppe måste gilla mej ikväll:) Jag hittade blåbär också, många!
Ännu roligare är de kvällar då jag har skogssällskap av finaste Minna. Jag tycker det här fotot är så vackert. Lite sagolikt i kvällens motljus. Tack Minna för våra fina skogsstunder och för givande pratstunder på berget vid havet.

3 kommentarer:

  1. Tack själv för härliga skogstunder! Två tre timmar går alldeles för snabbt med dig. I år blir korgen full så lätt att man kan bara njuta i lugn och ro. Det blir just lagom mellan motion och avkoppling. Du tar riktigt fina kort!

    SvaraRadera
  2. Allt låter så himla härligt. Och Minna ser nästan trolsk ut!:)

    SvaraRadera
  3. Det är verkligen en trolsk känsla att ha lyxen att ha skogen inpå knutarna:) Man blir både salig och lite skogstokig:)

    SvaraRadera