söndag 9 september 2012

Andas

Skrivarkurs i Vårdö med Katarina Gäddnäs. Underbar dag! Äntligen har jag tagit modet att fatta pennan och skriva, skriva, skriva. Nyfunna likasinnade vänner värmer mitt hjärta. Min alldeles första egna text blev:

"Jag steg ut på trappan och drog ett djupt andetag. Höstluften var frisk och klar. Nu var det över. Allting var över.
 
Lättnaden blandades med skuld. Jag visste jag borde känna glädje. Den enorma glädjen. Jag hade klarat mej. Men skrattet lyste med sin frånvaro. Inte det minsta lilla glädjetjut hördes. Inte det minsta lilla leende på mina läppar.
 
Jag känner skuld. Tomhet fyller min kropp. Allting är över innan jag förstått att det börjat. Eller är det över?
Jag andas ännu djupare, håller andan, länge, och undrar. Undrar varför.
 
Andas, andas, andas..."
 

6 kommentarer:

  1. Spennende med skrivekurs!
    Veldig fint bilde også,
    god søndag til deg :O)

    SvaraRadera
  2. Oj, jag skulle så gärna delta jag också men får lämna det till framtiden.
    Bra skrivet..vill gärna läsa mera:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är både skrämmande och givande med skrivkurs. Kommer att göra om det när tillfälle ges. Härliga nya människor att bekanta sej med:)

      Radera
  3. Superb början på en ny karriär! Och definitivt med mer djup än mina egna skriverier ;o)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Får erkänna att jag var dagens dysterkvist i sammanhanget. Inser att andra kan skriva roligt och jag hamnar på djupet. Det börjar bli många små lappar med ord, ord, ord...

      Radera