söndag 7 oktober 2012

Längtans Vind

Jag satte mej för att skriva en handla-mat-lista, vinden mötte fönsterrutan, och istället för shoppinglista blev det ännu en dikt.

"Vinden ruskar om mej

påminner mej

när som helst

var som helst

skakar min tillvaro

testar mej

till det yttersta

stundtals växlar höststormen

till orkanstyrka

kastar omkring alla principer

tills de tappar fotfästet

och aldrig hittar rötterna igen

även i den ljumma brisen

vet jag

vinden har vunnit...

Längtans Vind"

3 kommentarer:

  1. Var just in på poeter.se och smakade på dina ord. Dina fina ord. Du är begåvad, när någon som jag, som inte gillar poesi, känner något inför det du präntat.

    SvaraRadera
  2. Jag skriver under varje ord som Nina redan har skrivit...
    Du har talang! Lycka till!

    SvaraRadera
  3. Känns fint att kunna dela känslor och ännu finare att ni förstår de valda orden:) Tack snälla!

    SvaraRadera