måndag 10 december 2012

Ögon


Blytunga ögonlock
vägrar,
vill inte,
vågar inte
 
Ligger som en vägg
mellan dröm och verklighet,
där fransar
utposterade i räta rader,
det yttersta skyddet,
förnimmer det nya
 
En öm beröring
får dem att fladdra lätt,
handen
känner dess tvekan
 
Ögonlock kapitulerar,
den fuktiga blicken
möter Din...
 
 
Med dessa ord har jag vunnit Ålands Öppna Dikters tävling på Facebook denna vecka. Mina ögon är således leende!
Som grädde på moset har jag fått fler Uppmärksammade texter på Poeter http://www.poeter.se/gunillawahlsten  Den senaste heter "Vagga mig blå".
Jag har en rackarns bra penna just nu. Vilket resulterar i allt annat än julsysslor, men som vi säger i klass 4; "Vem bryr sig?". Jag fortsätter skriva och julen kommer säkert ändå...
 
 
 

2 kommentarer:

  1. Grattis Gunilla! Du skriver otroligt bra. Hoppas att jag kan köpa en samling dina dikter snart. Kram! Minna

    SvaraRadera
  2. Vad! Det var möjligt att kommentera då jag inte var loggat in på mitt konto (problem sedan augusti)... Vad bra för att jag jar riktigt njutit av dina dikter på Bloggen. m

    SvaraRadera