lördag 2 mars 2013

Styrka

Jag satsar på det jag lovat mej själv. Fotograferande och skrivande. Fotar det mesta jag ser, nu förtiden mest övergivna ställen och skogen. Skriver, skriver, skriver... Min nyaste satsning heter Styrka. Fysisk och mental styrka. Den första är lättast... och visar sej i form av zumba (love it), gym (must do it) och lååånga promenader (need it). Så här sitter jag nu med darrande ben efter ett två timmars pass. Nöjd! Det är bara att fatta att hälsan är prio ett. Kontrollen med väldigt stort K närmar sej... Så upp till mej att vara i så gott skick som möjligt. Alltså fotar, skriver och "hälsar" jag :)

Poeter.se har blivit ett behov. Häromdagen fick jag meddelande om att de uppmärksammat mina foton, vad nu det betyder. Men säkert nåt bra:) Hjärtefoton kan man aldrig få för många av.
Eftersom dagens tema är Styrka kommer här en dikt om tyngdlyftning... Texten är bearbetad av Teddy Donobauer.

TYNGDLYFTNING 2
 
Mörk är ensam väg
skogsstigen smal
när det förflutna jagar
 
Lyfter blick mot höjder
frigörelsens väg går
med möda uppåt uppåt
 
Tyngder jag burit
rullar av i uppförsbacken
dunsar tungt i skogens skugga
 
Mot himlen sträcker sig
närhetens närvaro
frigjorda händer
 
I himlaljuset
dansar förlåtelsen

2 kommentarer:

  1. Underbar dikt, Gunilla!
    Den säger allt!

    Önskar dig all lycka inför dagen K!

    Varm kram
    Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla Karin! Med lite hjälp från kär vän kan man få till texten.
      Bamsekram:)

      Radera