söndag 3 november 2013

Dikter och foton på Sunds bibliotek


VÄLKOMNA till Sunds bibliotek. Jag ställer ut dikter och foton november 2013-januari 2014. Ett år av skrivande och det var redan svårt att göra ett urval. 22 dikter visar jag upp den här gången samt en del foton.


Det är mycket skrivande nu, nästan lite för mycket. Samtidigt som helgen har ägnats åt att hänga utställningen så pågår National Novel Writing Month hela november. Det innebär att jag bör skriva 1667 ord per dag för att komma upp i 50.000 ord denna månad.



Dessutom skall material till tre antologier i Whildeanska-serien in före december månad. Whildeanska Hösten utkom ju i augusti. Våren, Vintern och Sommaren utkommer 2014-2015, men det är nu som dikterna skall väljas och skickas in.


Och så deltar jag i skrivarkvällar kallade "Skriv Liv". Få se hur mycket skrivarliv det finns kvar efter november...
 
VÄLKOMMEN TILL SUNDS BIBLIOTEK!

4 kommentarer:

  1. Tack Gunilla och stort lycka till med ordandet på alla olika plan!:)

    SvaraRadera
  2. Coolt! Det rullar på bra för dig, Gunilla! :o) Och så har du börjat skriva en roman också. Får man vara nyfiken och undra vad den kommer att handla om ..?

    SvaraRadera
  3. Jo det rullar så rackarns så jag inte alls hinner med... Romanprojektet är mest en kul grej och ett sätt att få igång någon sorts flöde. Inser att det är lite väl mycket att jobba och sedan ägna flera timmar varje kväll åt skrivandet. Det blir liksom inte så mycket tid kvar... Titeln är "Barndomsverkstad" och än så länge lever den sitt eget liv och vill inte riktigt göra så som jag tänkt... Men Orden har jag, på olika plan :)

    SvaraRadera