lördag 30 november 2013

November


November försvann i skrivandet. Jag kan ibland undra varför jag kastar mig in i vansinnesprojekt som tar allt för mycket tid. Kanske för att testa gränser. Nationel Novel Writing Month går ut på att skriva 50 000 ord i november månad, d v s 1667 ord per dag. Som man inte hade annat att göra... Nu är det gjort. Halvvägs i mitt projekt ändrade jag riktning på romanen och då blev det så mycket bättre och så mycket lättare. Jag känner att det är möjligt. Att skriva något mer och längre än dikter. Nu får berättelsen landa och sedan ska jag fundera på eventuell fortsättning.
Under november har jag dessutom hunnit skicka in mina bidrag till de tre "Whildeanska" antologierna som utkommer 2014-2015.

2 kommentarer:

  1. Projektet låter som möjligt för dig. Ibland är det bara uppiggande att göra mycket.

    Jag saknar lite att kunna läsa dina dikter nästan dagligen på poeter.se... På något sätt kommer dikterna "direkt genom" - kanske konsentrerar man sig bra om man läser en i taget:)

    SvaraRadera
  2. Tack fina Minna! Nu hoppas jag få mer tid till dikterna. Jag har flera som är halvfärdiga. Snart kommer en jubileumstidskrift som Poeter.se ger ut. Jag är med i den :)

    SvaraRadera