söndag 23 februari 2014

Snart ...

Foto: Anna-Lena Lindfors

Äntligen är det bokat. I början av april åker jag mot Afrika! Det är en del att fundera på innan och säkert ännu mer efter. Vaccinationer är tagna, packningen är påbörjad, några swahiliord börjar sätta sig och egentligen är det väl bara en sak som oroar ... Ormen. Den som jag inte vill möta.
Jag försöker ignorera ormeländet och fokusera på mötena med människorna.


Det finns en oro till. Den att jag vill tillbaks, igen och igen. Så som det blev med Ryssland. Jag skulle åka en gång och det blev elva. Och fler lär det bli. Jag vill åt alla håll. Österut till vänner i Ryssland. Söderut till blivande vänner i Tanzania. Västerut till släkt i USA. Norrut till drömmen om Svalbard. Och så vill jag sitta hemma i skogen och skriva! Om alla möten. Vi får se om cirkeln sluts. Snart är det bara Svalbard som återstår. Afrika du är först i tur!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar