lördag 25 september 2010

Katt- eller hundmänniska


Enligt en undersökning på University of Texas i Houston, har man definierat några typiska egenskaper för "kattmänniskan" och "hundmänniskan".
Kattmänniskan är kreativ, filosofisk och självständig.
Hundmänniskan är utåtriktad, disciplinerad och lojal.
Vad tror ni? Stämmer det? Tycker nog att taxen Nemo är väldigt disciplinerad:-) Min kattskatt Sofina är ovanligt lugn på fotot. Hon visar stor kreativitet de flesta dagar:-)
Själv anser jag mej vara "djurmänniska" med lite extra kärlek för... Mjau!

4 kommentarer:

  1. Mja, jag vet inte vad jag ska säga om det där :o)

    Personligen anser jag mig vara kreativ, självständig, disciplinerad och lojal, så jag är väl en "hutt" eller "kand" i så fall ;o) Fast mitt hjärta klappar nog mer för voff-voff, det är det ingen tvekan om.

    SvaraRadera
  2. Man får väl ta det med en nypa. Huvudsaken att hjärtat klappar:-)

    SvaraRadera
  3. hejsan nilla,det dar med katt och hund manniska... jag ar nog en DJUR manniska!
    kramar fran lintus! helsa josan,irje,safina och tigris..... och borje!!:)

    SvaraRadera
  4. Hej Lintus Plintus:-) Vad roligt att du tittar in här på bloggen! Jag skall hälsa till alla:-)

    SvaraRadera