söndag 26 september 2010

Solen lyser på Sally:-)

Jag har väl nämnt att Sally skulle bli längre? Nu är beställningen av långa Sally tryckt. Resultatet är två paneler i limegrönt linnetyg med svart tryck. På bilden syns inte Sally i hela sin längd. Totalt är det fem tryck och längden är 220 cm.
Så helgen har ägnats åt arbete och studier. Mest arbete: Trycka och sy nämnda paneler, tvätta nya tyg och skissat fem nya mönster åt en kund. Jag har hunnit vara lite huslig också och kokat plommonmarmelad med anissmak (mums). Nu ska jag steka rotsaksbiffar och sen tror jag att jag måste vila några timmar innan en ny arbetsvecka börjar. Ha det gott!

4 kommentarer:

  1. SÅÅÅ vackra!! O det ska bli mina. Kram Kirsi

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att du tycker om dem Kirsi:-) I morgon får du hänga upp dem hemma.

    SvaraRadera
  3. men va fina, man undrar va de kostar ;) ja vill å ha såna ;)) H Erica L

    SvaraRadera
  4. Hej Erica! Skicka ett mail till mej med önskat antal och mått så hör jag av mej.
    gunilla.wahlsten@aland.net

    SvaraRadera