fredag 9 september 2011

Höstbetong

Kanske sista betonggjutningen i år? Medan rabarberbladen tynar bort, finns ännu några stora vackra squasblad kvar i all sin prakt. Gjorde ett betongförsök och det gick riktigt bra. Men själva squashen växer knappt någonting. Få se om det blir någon skörd innan frosten tar den. Några, med betoning på några, tomater har jag i alla fall fått skörda. Goda, men ack så få. Och paprikan är ett sorgligt kapitel. Några gröna fingrar tycks jag inte ha. Dom kanske är betonggrå istället:)


3 kommentarer:

  1. Vi har inte haft insekter nog för att befrukta våra squashplantor....måste gå ut med penseln..
    men knappast hinner det bli frukt.
    Vackert betongarbete:)

    SvaraRadera
  2. Jättefint squashfat!! 12 points go to Sund! :oD

    Den här sommaren har varit för torr-torr-torr, i alla fall i min trädgård. Jag borde ha vattnat och vattnat och vattnat om jag velat få något mer än skruttar att skörda. Men tack vare kombinationen fortfarande varmt + rätt mycket regn har mina vaxbönor äntligen börjat producera baljor! Alltid något. Och det i Glaspalatset har förstås klarat sig bättre, men där sjunger det på sista versen nu. Snart dags att ställa in stolar och bord för att kunna sitta "inomhus" och fika i höstrusket.

    SvaraRadera