måndag 29 augusti 2011

Smått hysteriskt

När man har som mest brått får man minst gjort. Nån som känner igen sej? Medan jag kokade äppelmos, förvällde bönor och lagade bostongurka tyckte jag det passade bra att få undan lite studier - samtidigt liksom... Kastrullerna på spisen, rivjärnet och gurkorna i nävarna och ögonen på pappren. När, i mitt tycke, fiffiga tankar dök upp var det bara att släppa gurkorna och greppa pennan. No problem. Medan kroppen sysslade med allt detta varvade tankarna mellan studier, Svalbard, Afrika, mera studier... Sån är jag. Då kan väl en och annan tycka det vore bra med lite hjälp. Så tyckte också hjälpredorna kattmor och kattdotter och placerade sej mitt på bordet. Putsade sej, tuggade på pappren, dribblade bort pennan och tog sej en tupplur. Nåja. Nu är äppelmoset i burkar, bönorna i frysen och bostongurkan i källaren. Och kan ni fatta, studierna med deadline 31 augusti är klara och inlämnade. Kattorna? Sussar så sött i soffan:))


5 kommentarer:

  1. Simultankapacitet, baby, simultankapacitet :o) Dej kan man tryggt släppa iväg över vilken bro som helst med tuggummi i käften utan att behöva förse dig med flytväst ;o) Grattis till avklarad inlämningsdeadline!! Sånt är alltid najs :oD

    SvaraRadera
  2. Wow! Och hur skulle det vara att ta det lite lugnt? Grattis till att studierna är avklarade! Känns väl skönt!!

    SvaraRadera
  3. Du är ju kvinna, Gunilla. Behöver jag säga mera?
    Grattis till att du har fått allt gjort som du tänkte.

    SvaraRadera
  4. Och du jobbar också eller hur? Grattis för studierna! Men är det verkligen slut med det nu?

    SvaraRadera
  5. Nina: Jag blir full i fniss när jag ser mej i flytvästen... Men jag tror baske mej jag skulle klara det:)
    Soffling: Lugnt o lugnt... Nu ska vi inte va såna:)
    Karin o Minna: Never ending story...lalala...
    Klart jag jobbar Minna, och tyvärr kom en katalog från Åbo Akademi med frestelser...

    SvaraRadera