torsdag 4 augusti 2011

Det börjar bli dags...



...att få ordning på dygnet. Kvällarna har blivit sena och morgnarna likaså. Snart är det dags att ta fram den röda pennpenalen och traska till skolan. Just den här penalen är gjord i rött linnetyg med trycket "Kottar" i svart och silver. Känns främmande att börja schemalägga sina dagar efter en lång tid av frihet. Frihet att länge betrakta och beundra de vackra vallmona och dess frökapslar. Just den här flikiga sorten tycker jag extra mycket om. Men ännu har jag några dagar kvar att njuta av sommaren. Samtidigt som jag tänker på Afrika.

2 kommentarer:

  1. Se där, ja! Samma vallmo som väninnan S har överallt i sina grönsaksland och som hon kallar för "tokiga vallmon". Ett bra namn på den, för den ser faktiskt rätt tokig ut. Trasslig på något vis, men jädrans fin att beskåda! Själv har jag t.v. bara bleklila opievallmo, men har frösådd med olika sorters jättevallmo på uppväxt. Inga blommor i år, men förhoppningsvis nästa sommar :oD

    Skjut tankarna på skolåret framför dig, för än finns det tid att njuta av lediga dagar och sommarvärme. Värme, inte hetta, som i Afrika. Jag ska se om jag kan få till ett vettigt inlägg om den saken. Fast imorgon far vi till Kökar, så då blir det åtminstone inget skrivet.

    SvaraRadera
  2. Och som bonus får man stora fina vallmokapslar att torka. Om man vill. Låter härligt med en Kökarsutfärd. Har tänkt tanken att någon gång komma mej till Brändö, men än har det inte hänt...

    SvaraRadera