torsdag 20 oktober 2011

Krasch

Detta foto var det enda som fanns att tillgå på denna lånedator. Passar ypperligt för dagsformen. Det har varit en vecka med överraskningar. Kraschande överraskningar. Det började lite försiktigt med att TV:n lät som en jumbojet och hepp så var vi utan TV. Sedan strejkade tvättmaskinen och hepp så växer tvätthögarna. Och hepp hepp så kraschar datorn!! Med alla mina foton!!! Jag bävar för fortsättningen. Jag kan gott leva utan TV och kanske t o m tvätta för hand ett tag. Men fotona:(( Hur ska jag klara mej utan dom? Ja, ja. Jag vet att det kunde vara värre, men nu räcker det för ett tag. Hoppas ni haft en bättre vecka!

2 kommentarer:

  1. Ojojoj ... *suckar av medkänsla* "When it rains, it pours", som engelsmännen säger. Ketchupeffekt brukar vi väl prata om i vår del av världen. Din stackare!!

    T.v. har jag - peppar, peppar - inga maskinhaverier att ställa upp i tävlingen med. Men igår var det en inte särskilt kul dag ändå (frånsett att ritplattan äntligen anlände).

    Först ett brev från Fpa om att hoppsan då, vi har visst räknat lite fel på ditt bostadsbidrag för pensionstagare ända sedan november 2009 och kommer att återkräva. FÖR TVÅ ÅR BAKÅT I TIDEN!! Hade jag vetat detta hade jag minsann inte ödat skatteåterbäringspeng på någon jä*la ritplatta :o/

    När jag ändå var i kontakt med Fpa fick jag plötsligt för mig att börja rota i var i hela glödheta mitt och Lilla A:s fars besvär angående ett beslut rörande specialersättning för läkemedel tagit vägen. Det inlämnades personligen, över disk den 17.8.2009. Ringde Försäkringsdomstolen i Helsingfors, som överhuvudtaget inte har fått det!!! Idag väntar jag på telefonsamtal från Fpa:s lokalchef, Hillevi Smeds, som har en hel del att förklara. Vi har alltså väntat 26 MÅNADER på ett utslag från Försäkringsdomstolen, och så visar det sig att besväret aldrig gått vidare till dem från Fpa i Mariehamn. Vet du hur trött jag blir..? Och förbannad.

    Men jag har i alla fall mina foton i behåll (än så länge), så du har det värre. Utan tvekan. Hoppas verkligen att det går att rädda dem från den kraschade datorn!!

    SvaraRadera
  2. Stackars Gunilla! Hoppas att du får foton på något sätt tillbaka! Förra veckan lämnade jag in 29 sidor med lingvistiska analyser i tid men blev sjuk av stress och vakna nätter. Det måste bli bättre för oss alla nu:) Puss!

    SvaraRadera