måndag 9 augusti 2010

En välkomstkatt

Lisa ligger på vakt i farstun och har full koll på vad som händer. Det fina rottinghuset hittade jag på en loppis för några år sedan och som ni ser är det inspekterat och godkänt. Det som hänger ovanför Welcome-skylten är egentligen en botten till en korg av pil, men den är inte riktigt färdig än... Den får fungera som sol istället:-)
Just nu har jag lite krångel med besöksräknaren, men Lisa har ju stenkoll. Annars är ni fria att komma och gå som ni vill:-) Lisa och jag blir så glada om ni lämnar en liten kommentar.

7 kommentarer:

  1. Fint katthus! :o)

    Jag har också ett antal sådana där korgbottnar som ligger och väntar i förrådet. I två somrar nu har jag tänkt: "I år ska jag ta mig i kragen och unna mig några dagar med korgflätning!" Jo, pyttsan! Och inte ser det ut att bli den här sommaren heller. Den är ju snart slut :o(

    SvaraRadera
  2. Jeg bruker litt tynn platevatt imellom stofflagene.
    Ha en fin kveld :O)

    SvaraRadera
  3. Stjärnkraft:
    Jag gjorde en korg färdig och jag tror det får räcka med det. Så kanske du också kan spika upp dina bottnar på väggen så har du solar hela vintern:-)

    Kort og Söm:
    Tack för tipset! Jag ska absolut prova göra egna. Ha det gott:-)

    SvaraRadera
  4. Makiato: Ja, visst är hon:-) Jag har fyra kattor, eller "kattastrofer" som dom också är ibland... Men det är roligt med djur. Funderar på att skaffa höns. Men det får bli till våren. Ha det gott:-)

    SvaraRadera
  5. Jag sitter med syster (?) Busan i famnen nu! Hon kurrar jättemycket och lossar hår på tangentbordet. Bertil blir nog inga glad!
    /Julia

    SvaraRadera
  6. Julia: Busan är moster till Lisa:-) Klart att hon måste lära sej använda datorn! Lisa skrev flera rader med 2:or på en tentamen...

    SvaraRadera