lördag 21 augusti 2010

Höstprogram

Nytt läsår, nya krafter. För mej känns det som nyår börjar i augusti. Det är då man har ork att fundera på nya kurser och aktiviteter. I januari är man tacksam om vardagslivet rullar på tills ljusare tider kommer. Alltså inga nyårslöften för mej. Men i augusti kan man göra ett försök att bättra sej lite:-) Så mitt löfte till mej själv blir: Motion, för att få ork. Jag har lätt att fastna, sittandes, för att skriva, pyssla mm. Nu har jag börjat motionssimma och snart, snart, snart ska jag försöka få till lite kvällspromenader. Kommer dock att ha ett digert studieprogram detta läsår med tre (!) kurser/utbildningar på gång samtidigt som jag jobbar och hantverkar. Ja, hur tänkte jag här...? Får väl konstatera att jag inte ska påbörja nåt mer och lägger alla lockande kurskataloger åt sidan. Kan behövas lite frisk luft mellan varven. För övrigt är jag ungefär lika brun som katten på bilden:-)

2 kommentarer:

  1. Frisk luft och syre är väl det bästa om man ska hålla sig alert.

    SvaraRadera
  2. Absolut! Många och långa promenader måste det bli om huvudet ska orka.

    SvaraRadera