lördag 28 augusti 2010

Min katt, min skatt

Plötsligt en dag händer det... Ett under, ett mirakel, ett ögonblick av stor lycka. Min älskade katt Tigris har varit försvunnen i flera år. Efter otaliga dagar och kvällar av sökande började jag inse att hon troligtvis var död. Eftersom vi har många örnar som cirklar ovanför oss, gissade jag att hon kanske hade slutat sitt liv i örnens klor.
Igår kväll kommer hon lugnt intassande och går till matfatet och äter. Äter så som bara en hungrig kan göra. Jag bara står och tittar och försöker få bitarna att falla på plats. Det är helt surrealistiskt och ofattbart. I natt har hon sovit i min säng och hon är fortfarande mycket trött. Jag önskar hon kunde berätta för mej vad som hände, var hon har varit. Nu har jag bara en önskan: att hon stannar hos mej och får åldras i ett tryggt hem. Detta är lycka!

8 kommentarer:

  1. Hej

    Helt otroligt.
    Ewa

    SvaraRadera
  2. Herremingud! Är det faktiskt sant? Har hon kommit hem efter flera år?! Ofattbart ... men fantastiskt! Grattis till återseendet, jag förstår mycket väl att du har svårt att ta in det skedda.

    SvaraRadera
  3. Fyra långa år har hon varit borta. Andra dygnet hemma igen och hon är fortfarande mycket trött men börjar slappna av. Hon vilar, äter, spinner och jag är fortfarande lika lycklig. Månne man kunde anhålla om att få vara "mammaledig" så jag kan stanna hemma några år;-)?

    SvaraRadera
  4. Wow vad häftigt!
    Men precis som syster sin ser hon ändå välmående ut så hon kanske har bott hos någon ett tag, eller varit en duktig jägare.
    Grattis, vad roligt!
    /Julia

    SvaraRadera
  5. Hon är nog ganska knotig när man känner närmare på henne. Nu kommer den svåra biten: att våga släppa ut henne igen. Vad kommer friheten att innebära? Blir jag av med henne igen eller kommer hon tillbaks? Fy vad svårt.

    SvaraRadera
  6. Detta är en riktig solskenshistoria. Jag tor att skulle det ha hänt mig så hade jag nog svimmat av lycka. Hoppas att hon känner sig trygg nu, så att att hon inte vandrar bort igen.
    /Carita

    SvaraRadera
  7. Oj vad härligt att kissemisse kom tillbaka! Hinner ju inte prata med dig på jobbet, så vi får kommunicera så här istället!

    SvaraRadera
  8. Tigris är inne på sitt fjärde dygn hemma och vilar mycket fortfarande. I söndags var vi ut en kort stund men vågade inte ha henne ute för länge. Ni kan ju gissa att hon har högsta prioritet:-)

    SvaraRadera