tisdag 22 februari 2011

Ett lider är bra att ha




Plötsligt såg jag målfärgsfläcken på liderväggen med andra ögon. En panter?
Veden hör vardagen till. Bära, elda, bära, elda... Tur man har mycket att ta av. Eller tur och tur, det var nog en hel del arbeta också.
I taget hänger dom hemmagjorda vättarna klädda med tyg som blekts av saltvatten och sol. Nu är det slutsimmat i skärgården.
Idag skall jag försöka mej på en stadstur (om bilen startar). Tänkte besöka goda vännen och väverskan Minna samt göra ett besök på Ålands Museum. På muséet invigs en utställning om Parkgatan och dess hus. Jag bodde mina första 12 år just på Parkgatan så det ska bli intressant, och troligtvis lite nostalgiskt eftersom barndomshuset nu är rivet, att uppleva svunna tider.


2 kommentarer:

  1. Ha en riktigt fin stadsdag, utifall att du får igång bilen:). Jättefina fåglar, har aldrig hört om tygklädda sådana förr. Man lär så länge man lever.

    SvaraRadera
  2. Mannen gick en kurs och fick lära sej hur man formar kroppen av styrox, klär den med tyg och sedan målar. Jag tror huvudet är i trä. Men tyvärr har några flytit iväg på den tiden det var fågelskytte. Kanske den simmade till Geta:-)

    SvaraRadera