söndag 27 februari 2011

Ord för snö


Det sägs att samerna har 100 ord för snö. Efter att jag igår skottat packad mild snö i flera timmar kan jag berätta att jag hade lika många ord för snö. Men dom passar sej inte i tryck... Så jag har inte haft tid att blogga. Jag har istället blockat - snö. Hade man haft orken skulle det säkert ha gått att bygga sej en igloo av de tunga snöblocken.
Behövde en rejäl mängd kaffe efter snöarbetet. Dukade fram Springsteen-muggen som jag köpte på en konsert i Helsingfors på brickan "Kottar". Här visar jag brickan i rött/grått både i oval och rektangulär form. Det pyttelilla fatet har jag köpt i Singapore. Antar att dom har betydligt mindre snö där. Man borde åka nånstans och sätta sej under en palm och tina upp:-)


4 kommentarer:

  1. Så fine brett!
    Og du så mye snø...her snødde det i hele går. Jeg begynner å bli klar for vår, sol og gress mellom tærne...*smiler*...
    God søndag :O)

    SvaraRadera
  2. Skulle nog vara roligt att få se hela din vokabulär vad gäller snö:).
    Ha det gott i Sund!

    SvaraRadera
  3. Vilken tur att du får komma på jobb och vila några timmar från skottandet.
    Ses imorgon du "mångtitlade" kollega!

    SvaraRadera
  4. Ja Fredrikke, jag är också klar för vår nu:-) Snart, snart...
    Är du säker Karin? Kanske något för lokaltidningarna; "åländska vinterord":-)
    Ses imorgon Ullis. Om jag inte är insnöad. Mer än vanligt alltså...

    SvaraRadera