lördag 19 februari 2011

Vinterfåglar


Kallt, iskallt och svinkallt har det varit den senaste veckan. Så kallt att benen var det enda som funkade någorlunda då bilen valde att vinterstrejka. Nåja, det finns dom som har det värre just nu. Fåglarna till exempel. Dagligen hinkar jag ut fågelmat till alla hungriga fågelvänner. Tur att det blir sportlov nästa vecka så jag kan vara hemma och elda i kojan och mata rådjur och fåglar. Det är roligt med stamgäster, men både djuren och jag önskar oss en aning varmare väder tack.
Här är ett fågeltryck på paneler i rött linnetyg. Har också tryckts på kuddar, som jag visat tidigare.


2 kommentarer:

  1. De har det mycket tufft nu, alla vänner i skogen. I natt när jag var uppe en stund, lyste fullmånen upp gården så jag kunde se ett gäng rådjur som stod och åt renfoder och havre, i nästan minus 26 graders kyla. Havren har största åtgången här.
    Fint tryck av fåglar:)

    SvaraRadera
  2. Tack Karin! Havre tycks vara gott. Eller kanske dom äter vad som helst i hungersnöden. Blir klarvaken vid fullmåne så jag brukar också titta på matgästerna mitt i natten.

    SvaraRadera