onsdag 2 mars 2011

Varmt i kylan


Den långa och kalla vintern har gjort att jag haft svårt att göra tygtryck. Detta eftersom temperaturen ligger runt 8-10 grader i rummet där jag har tryckbordet. Så man får hitta på annat. Varför inte sticka lite? Här är handledsvärmare stickade i spetsmönster. Bra att ha i kylan, bara att välja hur långa man gör dem. Jag valde att sticka dem på strumpstickor. Glaspärlorna är påsydda efteråt. Jag har en förmåga att samla på pärlor i trä, glas, plast, små, stora... Många av pärlorna är inhandlade i Florida. Men där behöver man inga handledsvärmare:-)

10 kommentarer:

  1. Fina! Rosa färgen längtar man efter just nu.

    SvaraRadera
  2. Där sade Minna någonting tänkvärt, jag stickar i rosa färger som aldrig förr, just nu. Har inte förstått varför för rosa är inte min färg, egentligen:)
    Jättevackra handledsvärmare!

    SvaraRadera
  3. Bling bling på händerna och runt armarna. I love it!
    Kram vice

    SvaraRadera
  4. Får nog erkänna att jag är lite svag för både rosa och blingbling:-) Men oftast klär jag mej ändå i svarta mörka färger, undrar varför?

    SvaraRadera
  5. Oj vad duktig du är Gunilla!! Fint hantverk, fina djur och fina bilder! Blev lite förälskad i mönstret Sally. :)

    SvaraRadera
  6. Välkommen Marika! Vad roligt att du tittar in här i min lilla hantverksvärld. Jag tycker också om Sally:-)

    SvaraRadera
  7. Men var är mormorsrutorna?

    SvaraRadera
  8. Mormorsrutorna ligger under "Virkat" och kanske smyger dom sej till fb med:)Hörde på Strömsö att det är trendigt med rutorna nu. Tur man får veta hur trendig man är före det går över:D

    SvaraRadera