lördag 26 mars 2011

Ryssland

Det är dags igen. Jag packar och packar åt de ryska barnen. Här är några foton från ifjol. Egor ser pigg och nyter ut, det är ju inte varje dag man klär sej i vit skjorta och får en hel väska med grejer. Som julafton! Själv har jag trötta ögon...
Nu är vi på familjecentret Ljusglimten. Närmast kameran ser ni Natasha, sedan kommer Pavel och därefter sötnosen Kristina. Det är roligt att se att kläderna man hade med förra gången passar på barnen. De är sååå förväntansfulla och har alltid långt program med sånger och dikter.

Här är barnhemmet Kalozjitsi. "Min" Olga har flyttat mellan olika barnhem och fosterhem och finns nu här, så förstås måste jag dit och hälsa på.

Egor med sina rumskompisar på internatet Jukki. Här är de flesta barn hörselskadade eller helt döva. Vilka charmtroll!

Efter 2 timmars bilfärd, där Igor körde rally på dom guppiga vägarna, kom jag till Siverskaya där min kompis Zhenya nu bor. Han sitter längst till höger och ser nöjd ut efter att vi varit på café och köpt cocacola.
Den här gången har jag bestämt mej för att bara packa saker och inte själv följa med. Inget lätt beslut kan jag tillägga. Men snart ses vi nog igen grabbar och tjejer!


2 kommentarer:

  1. Hej Nilla. Vad du gör livet lättare och gladare för de som har det svårt. Kram från moster.

    SvaraRadera
  2. Ewa: Jag försöker dra mitt strå till stacken och drar det österut. Välkommen hem från det stora landet i väst!

    SvaraRadera