lördag 5 mars 2011

Save the Planet


Ja så har jag då varit på Hälsomässa i Alandica. Besökte en intressant föreläsning om ämnet "osjuk eller frisk" som gav en hel del tankar. Många utställare med varierande utbud. Givande diskussioner med både kända och okända. Ju mer information man får om hur det är ställt med vår planet, desto dystrare känner jag mej. Tankarna snurrar på allt man borde göra och ändra i sitt beteende. Vad kan man då göra? Handla ekologiskt, second hand, äta mindre kött och allmänt sluta slösa på resurserna. Men räcker det? Den som vågar kan läsa mer på www.savetheplanet.ax
Detta tål att tänka på - länge. Medan jag gör det äter jag lite frukt och visar en duk i linne/bomull med trycket "Kottar" i gröna nyanser.

4 kommentarer:

  1. Jag hade gärna varit på mässan, jag också, men måste tyvärr avstå. Man kan nog inte göra mera än det man kan, men om alla försöker så ...
    viktigt är att inte sluta tro och att göra sitt allra bästa
    Så skönt med gröna nyanser...nu börjar det kännas vårligare redan

    SvaraRadera
  2. Så sant Karin. Om alla försöker... Vi får tro på både våren och en framtid:)

    SvaraRadera
  3. Ja det var en fin mässa med ny information och intressanta utställare fastän vi hann bara gå runt snabbt. Det är igen dags att tänka på vad jag kan göra mera, eller mindre i det här fallet. Och jag fick dåligt samvete för att ha kört bil mera än vanligtvis under den hårda vintern.

    SvaraRadera
  4. Minna, jag vet att du gör mycket mer än de flesta! Så mycket som du cyklat i dina dagar så måste du nog få köra bil ibland. Vi pratar om hållbar utveckling i skolan, ett av mina favoritämnen:-)

    SvaraRadera