tisdag 8 mars 2011

Kvinnodagen

Dukar fram lite gott på självaste Kvinnodagen. Har bakat "fria" muffins till mina kära kollegor på skolan. Fria från mjölk, gluten och ägg. Således är det nästan inget kvar och då måste det väl betyda att dom är nyttiga, eller... Brickan "Kottar" är i färger som är beställda av en kund för några år sedan och då passade jag på att få en egen gul bricka till mitt gula kök. I Ryssland firas Kvinnodagen stort, och det borde nog vi också göra om den bara behagar visa sej en gång om året!

4 kommentarer:

  1. Tack att du påminde om Dagen. Det nästan glömdes bort med alla vardagliga "borde göra" skyldigheter. Jag är säker att dina muffins smakade gott i varje fall.

    SvaraRadera
  2. Kan du inte dela med dig av ditt fria muffinsrecept..? Jag har ett par glutenintoleranta bekanta, men är uuurdålig på att baka mjölfritt och tar tacksamt emot alla tips om bakverk som det blir något av och som smakar något.

    Med internationella kvinnodagen är det väl som med alla andra "högtidsdagar" här på våra breddgrader? Alla utom jul- och nyårsaftnarna passerar rätt obemärkta. Vi har ju låångt kvar före vi får till en nationalistisk yra värd namnet ens på vår egen självstyrelsedag.

    SvaraRadera
  3. Nina, de här muffinsen har verkligen smak i och med alla kryddor. Dom blir lite kladdiga, kanske p g a oljan, men hellre det är alltför torra. Eller så tar man väl mer mjöl. Jag är inte alls bra på att baka, men tycker de här muffinsen blir goda. Lycka till!

    SvaraRadera