onsdag 30 mars 2011

Stockbordet blommar

Det kommer väl att ta ett tag innan det blommar i trädgården. Men stockbordet är äntligen snöfritt så nu är det bara att duka fram. Då kan man ju alltid lägga ut några underlägg på bordet och vips så blommar det! Gjorde ett försök att trycka med silverfärg på blått bomullstyg för att sedan göra grytunderlägg av resultatet. För övrigt hamnade jag på att vara skolans idrottsledare idag. Inte min starkaste sida, men jag blev en erfarenhet rikare... Kanske skulle man göra en lista på alla yrken man provat på:-)

8 kommentarer:

  1. Mycket vackra underlägg...man nänns väl inte lägga någon kastrull på dem?
    Passar utmärkt till stockbordet.

    SvaraRadera
  2. Dina underlägg är som smycken. Man börjar längta efter öppet vatten.

    SvaraRadera
  3. Jo du Karin, så gott som dagligen använder jag dessa "kastrullblomster". Dom klarar mer än man tror.
    Minna, jag kanske gör örhängen av dem till sommaren:-)

    SvaraRadera
  4. Örhängen, wow - det vill jag se :) Trevlig helg!

    SvaraRadera
  5. Du kan allt Gunilla! Tänk vad mycket snopet du får vara med om:). Trevlig helg!

    SvaraRadera
  6. Maria, jag kan se hur vackra mina örsnibbar blir efter en sommar med dignande grytunderlägg i dem:-)
    Ullis, akta så jag inte blir mallig:-) Men mycket får jag vara med om och aldrig har jag tråkigt i vårt trevligt sällskap!
    Trevlig helg till er alla!

    SvaraRadera
  7. Du, dom här gillar jag! Skarpt! Men inte som örhängen ;o) Eller, tja, i alla fall inte i det här formatet. Du kanske skulle ge dig på miniatyrtryck istället..?

    SvaraRadera
  8. Nina, kunde vara en kul idé att trycka miniatyrer. Min alldeles egna majblomma kanske.

    SvaraRadera