lördag 14 maj 2011

Mina lökar...

Regnet öser ner och jag kan med gott samvete ta en paus från trädgårdsarbetet. Sättlöken är i jorden och på fotot ser ni fjolårsresultatet. Samma bild finns i årets fotokalender utgiven av Ålands Ömsesidiga Försäkringsbolag, så nu kan många beskåda mina lökar...:-) Fick en liten canvastavla med motivet, men har inte hängt upp den ännu. I en av mina pågående utbildningar krävs hygienpasset, så igår tentade jag hygienkompetensen. Så antagligen blir lökarna extra hygieniska i år då, eller...? Inte har jag nåt behov av passet men jag lägger det på högen "kan-vara-bra-att-ha-någon-gång". Det börjar finnas ett och annat i den högen nu. Trevlig helg till er alla!


6 kommentarer:

  1. Vilka schyssta lökar du har! Haha! Skämt åsido: jättefin bild OCH skörd, så jag önskar dig naturligtvis lika god odlarframgång även denna säsong!

    Igår inköpte jag en påse med frön till randiga rödbetor. Det ska bli kul som omväxling :o)

    SvaraRadera
  2. Randiga rödbetor? Då är det nog bara en tidsfråga så har vi randiga lökar också:-) Vilken syn...

    SvaraRadera
  3. Nej nu blommar löken! För att vara mossig så vågar du mycket:-). Kul att du förgyller vår vardag med bilder och påståeenden om dig själv!

    SvaraRadera
  4. Du ska då alltid vara värst Ullis. Blommiga...?

    SvaraRadera
  5. Grattis för kompetensen! Jag själv undrade hur det är möjligt att det inte händer mera olyckor med mat när jag läste för hygienpass... Jag är säker att dina vackra lökar är mest hygieniska och du får tillstånd att fortsätta med jobbet.

    SvaraRadera
  6. Tack Minna! Skönt att jag klarade det på första försöket. Man blev faktiskt rädd - för att äta... Allt tycks vara farligt.

    SvaraRadera