torsdag 6 juni 2013

Är detta jag?



Ja tro nu inte att jag är mer förvirrad än vanligt... Saken är den att jag med några ord skall presentera mej inför bokutgivningen (antologin). Jag är inte så mycket för att rabbla upp fakta om åldrar, orter, meriter... så jag bad en vän att ärligt beskriva mej så som han uppfattar mej. Så här blev orden från min spökskrivare:


"Gunilla Wahlsten heter jag och som ni har förstått av mina bilder är medmänniskorna, särskilt de utsatta, en hjärtesak för mig. Mitt hjärta når ut lika mycket till ryska gatubarn som afrikanska kvinnor på sykurs, jag ömmar för allt levande inte minst för att livet är så skört och kan ta slut så fort. Efter en större sådan närkontakt med livets bräcklighet började jag sätta ord som länge funnits inom mig på pränt. Det är sådana ur hjärtat komna ord som snöar över er som äppelblom i urvalet i antologin."

Så... vad tycker ni? Känns det som jag? Jag gillar "snöar som äppelblom" :) Jag har åtminstone poetiska vänner.

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Då tar jag till mig min spökskrivares beskrivning. Tack Karin för att du tycker det är jag :)

      Radera