fredag 14 juni 2013

En ny vän...

Det är lika bra att erkänna, eftersom rykten går. Jag har en ny vän, en manlig. Jag funderade länge på vad som var rätt och fel. Om man kan överge sin vän, som med åren mist sin glöd. Hur länge ska man stanna kvar... Kan man ha två? När chansen gavs till ny bekantskap kändes allt så rätt. Jag får väl ändå erkänna att det är lättare med gammalt och invant än nytt... Han är nämligen inte som andra, han nya. Trots att han är begagnad är han snabb och ger så många alternativ att jag inte alls hinner med. Men han är uppiggande. Jag blir lika glad varje gång han ligger där och visslar på mej:) Och jag har varit tydlig med villkoren. Jag önskar att han är laddad och beredd och gör som jag säger. Om han tänker krångla så återgår jag till min gamla. Men så länge han ger mig glädje och visslar glatt ska vi nog komma överens! Vad han heter? Han heter Sam. Sam Sung :)

(Hans fd är från Ryssland, därav den vackra matruschkan. Själv kommer han från Korea. Internationellt här bak i skogen.)

3 kommentarer:

  1. Haha, nu fick du allt till det Gunilla. Med en viss glimt i ögat också:)

    Hälsa Sam så väldigt mycket, han ser väldigt trevlig ut

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo du Karin :) Lite hemligheter kan avslöjas, men inte alla. Om du hittar en visslande Sam så tag hem honom och göm honom i byrålådan :)

      Radera
  2. Vilken ovanlig en! Jag gillar klädseln, trots att den inte är traditionellt koreansk ;o)

    SvaraRadera