måndag 5 augusti 2013

Änglar finns!

Det är med stor ödmjukhet jag visar "Mariaängeln". Denna ängel har fått sitt namn av Maria. En åländsk kvinna som kämpade mot svår sjukdom samtidigt som hon orkade hjälpa de fattiga kvinnorna i Tanzania. Maria hann aldrig slutföra sitt projekt. Men vi kan hjälpa henne!

"Mariaängeln" är ritad av Maria och handgjord på Kenyas gator. Med kniv har änglarna skulpterats i  materialet soapstone. Detta är ingen massproduktion. Varsamma händer har transporterat dem till Åland. Alla änglar är unika! Så är även du...

När Maria låg på sjukhuset hade hon ängeln på sitt bord. De dagar hon mådde lite bättre flyttade den lilla människan utanför ängeln och stod vid dess sida. De dagar som var svårast sökte den lilla människan sitt skydd inuti ängeln.

Marias syskon fortsätter nu att sälja denna "Mariaängeln" till hjälp, tröst och glädje. Änglarna säljs för att hjälpa fattiga kvinnor i Tanzania till ett bättre liv. Jag är mycket tacksam för att jag får vara en länk i detta behjärtansvärda änglaprojekt. Just nu finns några änglar till salu. Priset är 20 euro. Varenda cent går till fattiga kvinnor i Tanzania.

Idag står jag bredvid min skyddsängel redo att möta dej. Kanske känner också du någon som kan behöva en "Mariaängel". Och kanske känner du att den är tänkt för Dej. Din unika ängel.
Ta då kontakt med mig genom att skriva en kommentar till detta inlägg, eller om du vill vara mer privat :ring mej eller sms till 0405657768, alt. e-mail: gunilla.wahlsten@aland.net  Upplagan är begränsad.

Änglar finns!

www.afrika.ax
Insamlingstillstånd: ÅLR 2012/9997

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar