fredag 2 augusti 2013

Det ser ljusare ut

Tänka sig! Att det finns ljus på sprayburk. Sånt gillar jag. Har i flera år retat mig på den fula svarta spegelramen...
Kom mig så äntligen för att släpa ut den för att fixa till den lite. Eftersom detta handlar om återbruk kan jag ju nämna att keramikäpplet och -päronet är hemhämtade från sopis. Det är inte klokt vad folk kastar fina grejer.
Med vinden i ryggen sprayades ljuset på det svarta. Lite ett och annat i närheten blev också vitt, men varför inte pigga upp komposten och utsiktstornet också när man äntligen kommer sig för.
Och sedan började det roliga! Efter lite velande om servettval blev det skira rosor som limmades på med decoupagelim.
Så kan man göra det svarta lite ljusare.
Och som grädde på moset limmade jag på en spets... En roslig förvandling blev det. Och på nåt sätt är det lite roligare att spegla sig nu. Man kan ju titta på ramen :)

6 kommentarer:

  1. Jättefint blev det! Först trodde jag att det fanns stearinljus på burk...överhettad hjärna kan få till det. Skönt att det var det vanliga ljuset som fanns på burk. Det sitter bättre så...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sommar på burk :) Kanske kan blandas med lite Pettassorl i sommarkväll. Det skulle vara fint att ta fram i novembermörker.

      Radera
  2. Najs! VERY NAJS! Det enda som INTE är najs, är att nu fick jag lust att decoupaga (heter det inte, men låter kul) nånting ...

    För mycket viljor, för lite tid - The Story of My Life.

    (andas, men ytligt, och försöker låta bli att hosta)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förstår känslan Nina. Den är alltför bekant... Jag är i perioden nästan för jämnan. Sååå mycket jag vill göra, så jag fuskar lite här och lite där. Hittar sedan halvfärdiga projekt och får ta en ny period. Suck. Men det är jättekul att decoupaga :)

      Radera
  3. Mycket vackert! Jag tror att jag inte har sett tidigare en så stor yta behandlad med decoupageteknik. En bra idé.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte särskilt svårt fast jag är nybörjare. Mest roligt! Och så får man så många fler idéer om allt man vill ändra utseende på :)

      Radera