lördag 24 augusti 2013

Symaskinerna anländer

Foto: Gotte Stenroos

Tadaa!! Nu har de efterlängtade symaskinerna anlänt till syskolan i Dongobesh, Tanzania. 15 nya symaskiner till ivriga elever. Så snart de är hopskruvade börjar de snurra.
Snurrar gör även hjulen här hemma. Eleverna har nu varit en vecka i skolan och jag är uppflyttad till årskurs 5-6. Känns riktigt kul att få vara bland de äldre. Tyvärr har jag inga lärartimmar i textilslöjd i år, så jag får satsa allt på syskolan istället.
Änglarna sålde slut i ett huj! Nu har några nya anlänt från Kenya. För tillfället har jag tre som inte är bokade. Hör av dej om någon av änglarna känns som din. Priset är 20 euro. Pengarna går till kvinnor och barn i Dongobesh.

2 kommentarer:

  1. Grattis Gunilla, till att det går så jättebra!
    Det måste kännas varmt och gott i ditt hjärta som ömmar för så många medmänniskor!

    Varm kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det känns gott att kunna göra skillnad, en sann värme i hjärtat att plocka fram de dagar det behövs. Jag längtar dit! Kommer du med Karin? Jag tror vi skulle platsa :)

      Radera