onsdag 21 juli 2010

Ur en annan vinkel

Sommarens stora garderobrensning är snart klar. Hittade massor av "intressanta" saker som jag glömt bort. Tyger och garner i mängder. Kan konstateras att jag är en hamster när det gäller saker som-är-bra-att-ha, som-blir-bra-bara-jag-ändrar-lite eller som-man-kan-göra-nåt-kul-av... Bara att konstatera att det måste gallras för livstiden räcker inte till alla projekt. Nåja, nu är det värsta gjort.
En dag, som jag inte tillbringade i garderoben, kikade jag omkring med kameran. Och plötsligt, och ur en annan vinkel, blev stenen ett hjärta:-) Ett hjärta av sten, men ack så vackert.

3 kommentarer:

  1. Hej, Jag har redan lagt upp dig på min länklista! :)

    SvaraRadera
  2. Visst är det fascinerande hur man lyckas ackumulera presumtivt material i sina gömmor? Jag är, precis som du, en fullblodshamster när det kommer till den biten. Har t.o.m. svårt för att kasta bort vackra presentpapper även om de redan använts runt en gåva ... *suckar* Men mellan varven - och med tanke på lilla A:s framtid - får jag ett ryck och röjer loss! Fast det dröjer sällan länge innan det börjar fyllas på igen; korkar från tomma kaviartuber, bärhandtag från BIB-lådor, stadiga papprullar från Glad Pack som tagit slut ... et cetera, et cetera. Ibland blir jag lite trött på mig själv, faktiskt ;o)

    SvaraRadera
  3. ...vackra knappar, torkade apelsiner, trasigt julgranspynt, karamellpapper, kottar, stenar, söndriga smycken och ja! absolut begagnade presentpapper, många och fina:-)

    SvaraRadera