måndag 19 juli 2010

Välkommen till Paradiset!

Detta är mitt Paradis. Det är här dom flesta mönster kommer till. Här sitter jag och funderar och skissar, även på andra årstider än sommaren. Här får tankarna fara fritt mellan fantasi och verklighet.

Plötsligt ser jag dessa rangliga skönheter på ett nytt sätt. Jag vet inte ens vad blomman heter, men den liknar en större vitsippa. (Någon som vet vad den heter?) Jag vrider och vänder på huvudet för att se den från alla vinklar och fotar ivrigt. Jag tycker den är mycket vacker med endast några blomblad som envist håller sej kvar. Den vackra stenmuren har mannen i huset byggt.
Efter ett antal skisser är det denna som får stå som modell för mönstret SALLY. Det är inte dumt att ha Paradiset framför trappan:-)

4 kommentarer:

  1. Oh-la-la! Ingen dålig trädgård du har, hördu! :oD Vad trevligt det skulle vara att ha lite berg i dagen, så där som du har. Här är det plitt-platt, bara små höjdskillnader på den något ojämna moss- & gräsmattan.

    SvaraRadera
  2. Det är som att ha sommarstuga hemma. Praktiskt. Jag vistas mycket på mitt lilla berg och inte behöver det skötas om heller.

    SvaraRadera
  3. Vilken mysig plats! Förstår att den ger mycket inspiration till kreativt skapande.
    Tack för din trevliga kommentar hos mig. Självklart får du länka! Jag lägger gärna upp en länk till dig också.
    Jättekul att du gillade min väska. Jag gör olika modeller och även andra produkter, oftast av vintage tyger från 60-70-tal. De säljs hos www.fixastilen.nu

    SvaraRadera
  4. Vad kul att du tittar in hos mej:-) Jag älskar dessa gamla tyger! Skrev just en inlägg om min garderobrensning. Omöjligt att göra sej av med dessa klenoder. Och habegäret bara växer...

    SvaraRadera