tisdag 4 januari 2011

Lönnskisser

Är på gång med nya mönster. Här visar jag några mönsterförslag skissade av lönnens vackra frökapsel. Försöker tänka månsidigt för att det skall funka på både paneler, brickor och annat. Är inte alls färdig, men så här ser början ut. Å andra sidan brukar jag sällan göra så som jag tänkt från början. När jag väl står vid tryckarbordet kommer idéer till alla möjliga, och ibland omöjliga, ändringar. Vilket betyder att resultaten kan bli väldigt olika. En styrka eller svaghet månne? Åtminstone blir det inte långtråkigt.

5 kommentarer:

  1. Tror du inte att det har med skapartalangen att göra? Allt är en fas i utvecklingen av det nya som komma skall och fastän man har bestämt sig för någonting så sätter det sig självt som det vill i slutändan ändå? Frökapslar är annars otroligt vackra att avbilda.

    SvaraRadera
  2. Fint igen Gunilla! Mönstret ser lätt ut. Jag tänkte också på flygande eller dansande tranor:)

    SvaraRadera
  3. Karin: Det stämmer nog att det sätter sig själv som det vill. Det är härligt när kan kommer in i sk flow och glömmer tid och rum. Då blir det som det blir:-)
    Minna: Jag kom att tänka på dina fjärilar. Visst gjorde du ett spiralmönster med fjärilar? Tycker du ska fota dina fina cykelgardiner och visa på din blogg!

    SvaraRadera
  4. Det var fint! Jag gillar speciellt den rena klara gröna färgen! Fast den hinner ju ändra ännu :)

    SvaraRadera
  5. Tack Mia! Ser fram emot inredningskursen:-)

    SvaraRadera