lördag 1 januari 2011

1.1.11

Ja så har julen passerat och ett nytt år har börjat med siffrorna 1.1.11. Har tillbringat kvällarna med att studera delar av Finska Rikets Lag. Det digra arbetet kräver pauser av mindre seriöst slag. Bläddrandes i en veckotidning hittar jag Vågens horoskop där det står:

"Det är dags att ta makten över ditt eget liv. Definiera dina mål, planera dina uppgifter i detalj och lär dig att använda tiden bättre. Ta lite ledigt under julhelgen och fundera på hur du vill göra positiva förändringar inför nästa år. Stå i din egen kraft."

Det där med julledighet gick inte så bra, men resten låter verkligen som det är riktat till mej! Nu gör jag ett seriöst försök att "ta makten över mitt eget liv och stå i min egen kraft". Önska mej lycka till:-)

3 kommentarer:

  1. Jag önskar dig lycka till!
    God fortsättning!

    SvaraRadera
  2. Tack Karin! Jag funderar på hur jag skall stå i min egen kraft, eller rättare sagt VAR... Och måste jag stå där hela året månne:-)

    SvaraRadera
  3. Lycka till Gunilla! Jag tror att livet är för kort att göra allt vad man skulle vilja göra. Det gäller att välja, planera sin tid och förlåta sig själv om man ändå inte hinner. Jag har just nu på gång finska språkets struktur som också kräver lite mera tid än planerad. (Att tänka igenom de 300 möjliga stavelseformerna till exempel...)

    SvaraRadera