fredag 29 april 2011

Stenhårt

Varför inte pryda stenmuren med en gammal kanonkula? Rostig och vacker ligger den där. Och nära ytterdörren också, ifall jag måste ta till vapen:-)

Men för det mesta är jag fredlig. Det gamla stockbordet med tillhörande bänkar är en av favoritplatserna. Också här är man omgiven av stenar; grus, runda stenar, avlånga stenar och en hel stenmur. Mjukt trä möter hård sten.

Vår underbart vackra stenbänk. Tunga stenblock som kommer att stå stadigt i många år.


Mitt lilla lilla örtland som snart spirar har förstås en stenring runt sej.


Här är senaste nytt på stenfronten. Kornellbuskarna har fått mer jord och varför inte - några stenar. För vi tycker verkligen om stenar i alla de former och storlekar. Och inte en gnutta cement. Det skall byggas av sten och enbart sten. På den punkten är vi stenhårda!

4 kommentarer:

  1. Du har säkert fått höra det många gånger, men du är stenrik, minst sagt:). Så vackert du har det runt omkring dig! Väldigt njutbart.
    En fin Valborg önskas!

    SvaraRadera
  2. Guud, va' fint! Nu blir jag avundsjuk ju :o/ Här hos mig, i min trädgård, är det så plittplatt att ibland blir jag trött på det. Men förutsättningarna för att bygga med sten är usla när man bor mitt i stan och på gammal sjöbotten.

    Glada vappen på dig!

    SvaraRadera
  3. Glada Vappen på Er också!
    Karin: Ja tänk om det vore så enkelt, att stenhårt arbete gjorde en stenrik i pengar också:-)
    Nina: Vi hade turen att "hitta" en del berg när vi grävde bort gamla blomland. Och tur igen att vi bor i Bomarsund, för här har minsann huggits sten i tiderna. Ett sommarbesök kanske?

    SvaraRadera
  4. Det är inte bara vackert, det är bekvamt att sitta på era stenbänk (säger jag) och varmt och skönt att klättra på stenträdgården (tycker Jonas) på sommaren:)

    SvaraRadera