fredag 22 april 2011

Vänskapsblommor



















Vänskapsblommor är fint att få:-) Nu har den vackra virkade ytterkrukan flyttat in hos mej! Och inte nog med det. Ampelliljan följde med på köpet. Så fint att påskkycklingen genast flyttade in.


På min tid i hantverksskolan tillverkade jag pilkorgen som nu blivit prydd med gula påskblommor. Det var verkligen roligt med pilflätning. Tror jag måste göra nya försök med den tekniken. I bakgrunden syns en del av stenmuren som mannen byggt. Snart kommer påskliljorna att blomma i landet bredvid.


Jag tycker om pärlhyacinter. I min barndomsträdgård hade vi många och jag har petat ner åtskilliga lökar här hemma. Men, men det behövs många för att det skall bli så som jag tänkt mej. Så därför är det toppen att få en hel kopp full med dessa blå små sötnosar.


TACK för alla vänskapsblommor!



7 kommentarer:

  1. Nej, så kul att du också sysslat med pilflätning! Jag gick en kurs för Steen Madsen för några år sedan och blev biten. Tyvärr har jag inte hunnit med att fläta något annat än rabattkanter här hemma, men lusten, den lusten, den finns och frodas :o)

    Jättefint med pärlhyacinter! Jag TROR jag grävde ner flera i höstas, men helt säker är jag baske mig inte. Jag VET att jag höll i lökpåsar på Sparis, men om det blev köp av kommer jag sannerligen inte ihåg. Alzheimer Light är en jobbig åkomma ;o)

    Trevlig långfredagskväll ute i skogarna!

    SvaraRadera
  2. Livet blir så mycket mer spännande med några lightdiagnoser:-) Jag är lika förvånad varje vår över allt som "ploppar upp" i trädgården. Que sera sera...
    Ha en härlig långfredag i underbara vårvädret!

    SvaraRadera
  3. Gunilla, vad är egentligen vänskapsblommor för något? En tradition som jag har missat?

    SvaraRadera
  4. Anna, det bara råkade sej så att jag fick blommor av olika vänner till påsken. Men kanske något man borde fortsätta med:-) Glad Påsk till dej!

    SvaraRadera
  5. Aaa, då förstår jag! Det låter så fint, vänskapsblommor. Glad Påsk till dig med!

    SvaraRadera
  6. Fint med blommor! Hoppas att pärlhyacinten kunde ersätta den hemska kvällen/natten jag orsakade... Kram!

    SvaraRadera