söndag 29 juli 2012

När näckrosen blommar...


...begav jag mej ut på bloggturnè. Nåja, turné och turné... Men jag kom mej i alla fall till Pettas i Geta och åt den godaste grekiska salladen jag någonsin ätit! Tack Karin och Ulf! Det får bli en ny tradition att äta grekiskt i Geta varje sommar. Den mycket gamla traditionen, från bardomens dagar, att besöka Geta bergen i näckrosens blommande tid uppfylldes likaledes.
Resten av veckan har fortsättningsvis ägnats åt att träffa människor jag trivs med, både sådana med och utan bloggar. Tack till er alla!
Och när jag nu är så här i tackartagen så säger jag bara: Ja tack, Bruce. Skicka mej en biljett snabbt som ögat. Jag kan väl inte sitta här medan du intar scenen i Göteborg och Helsingfors! Det blev som det blev p g a sjukeländet, men nu får du vackert se till att fixa detta så är allt förlåtet. Snabbt! Ja tack!

6 kommentarer:

  1. Tack Gunilla! Nöjet var helt och hållet på vår sida. Äntligen så träffades vi fastän vi har träffats här många gånger:)

    Och nog måste ju Bruce sända biljett! Han skulle väl bara våga göra någonting annat...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ångrar att jag inte tog kort på läckerheterna. Det var en njutning för både öga och gom. Och vad gäller Bruce så skulle han väl bara täckas annat. Tydligen har 130.000 pers sett o hört honom i Göteborg så en biljett hit eller dit:)

      Radera
  2. O, ja! Bruce får gärna skicka en liten biljett åt mig också!! Då kan du och jag stå bredvid varandra och skråla med i "Born i the USA" och bete oss som riktiga fjortisar :o)

    Och du, tack för några trevliga timmar "i spenaten" ♥ Som jag sa, stället ert borde heta Paradiset och inget annat. Tack också till herrn i huset för ritningen på fladdermusholken; imorgon ska jag försöka komma mig iväg och köpa virket som behövs.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ingen biljett med posten idag heller... Ska jag misströsta eller chansa på att han kommer och hämtar mej med helikopter? Man får trösta sej med att man bor i Paradis-spenaten:) Lycka till med Batmans bostad:))

      Radera
  3. Det skulle ha varit trevligt att vara med dig i Geta. Men lyckligtvis kunde jag fika hos Karin och Uffe redan förra veckan. Det smakar alltid så bra i munnen efter ett besök på Pettas café.

    Vad skulle du säga om vi tog vandringsleden i Sund någon kväll?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tyvärr finns ingen tid för vandringsleden just nu. Mitt liv består av bärplockning:) Vinbär, blåbär, krusbär... Allt mognar samtidigt och måste tas om hand. Men kanske längre fram i höst.

      Radera