tisdag 21 juni 2011

Det rullar på

Helgen har bjudit på pyssel av olika slag. I sällskap av Linn har vi för första gången testat betonggjutning. Här ser ni vad Linn gjöt i kattornas matskål. I mitten placerade hon en grön flaskbotten. Roligt hade vi:)


Om jag mot förmodan skulle känna av ensamhet här i obygden så har jag nu ögonen på mej då ett antal stenar nyfiket ser sej omkring:)


Har inhandlat vackra trähjul på Marias loppis, men ännu inte bestämt mej för var dom ska placeras. Kanske på väggen, kanske som grind, kanske kanta ett blomland, kanske, kanske... Fler förslag?

4 kommentarer:

  1. Jamen, hann du inte före mig med gjutningen den här sommaren ändå! Din bandit :o) Coolt det blev med den gröna flaskbotten i betongen! Den idén kanske jag snor ;o)

    Kärrhjulen var ju hur fina som helst. Ser knappt använda ut, tamigtusan. Det första jag kommer att tänka på att göra av såna där är tjusiga takkronor för stearinljus. Skruvar man fast minimala krokar undertill kan man ju dessutom hänga upp dies und das som utbytbara dekorationer :oD Eller så kan du helt enkelt vira nån sån där jättelång uteslinga runt hjulet.

    Keep us posted vad som händer med dem!

    SvaraRadera
  2. Nina, det blidde en och annan luftbubbla men vem är väl perfekt:) Nu är bara frågan vad jag skall gjuta. Det här var ett litet test bara.
    Hjulen är rackarns tunga.
    Slinga dem kunde funka! Så vackert det skulle vara med (h)julupplysning i juletid!

    SvaraRadera
  3. Kul att få ser vart loppisgrejerna hamnar. Väntar med spänning....
    Trevlig midsommar till dig och hela gänget -jag vet var du skall vara :)

    SvaraRadera
  4. Tack detsamma Maria! Det är bra att tjejerna har koll på gänget:)

    SvaraRadera