torsdag 9 juni 2011

Sweetheart Olivia

Familjen har utökats med lilla Olivia:-) Det är vår gamla Tigris som på gamla dar överraskade oss med två kattungar. Den ena var död vid födelsen men Olivia var en kämpe. Efter 10 dagar tyckte dock Tigris att hon varit mamma tillräckligt länge... och försvann. Eftersom så små kattungar behöver mat ofta skapade försvinnandet ett visst kaos. Efter kontakt med Djurskyddsföreningen fick jag tag i ersättning och nappflaska via en fodervärd. Tack! Så vi kämpade på med flaska tills Tigris återfick moderskänslorna och kom hem igen. Så här söta är mor och dotter tillsammans. Eftersom det känns som den lilla kattungen redan använt sej av några av sina nio liv ville jag ha ett namn som innehåller just ordet liv. Så Olivia fick det bli:) Nu är hon två veckor och förstås bedårande söt! Och sommarlovet har börjat!

8 kommentarer:

  1. sa utrolig skjonn! Lykke til.

    SvaraRadera
  2. Åh jag tuppar av så söta de är! :D
    /JuliaK

    SvaraRadera
  3. Mon dieu,
    jag smälter formligen ner i tusen bitar. Underbar!
    Lycka till med liten...

    SvaraRadera
  4. Gulle kisse! Vilken söting!

    SvaraRadera
  5. Hej!! Vad glad jag blev då jag läste att Tigris är tillbaka. Blev lite orolig ett tag. Sommarlovskänslan har börjat infinna sig men konstigt att inte gå på jobb i höst. Ha d bra, ska nog ha vägarna förbi dina vägar i sommar.

    SvaraRadera
  6. Men Tigris, då! Så du beter dig, kattskrälle där! Inte får man överge sina små för att ge sig ut på egna rackartyg. Vilken tur att matte är en rådig kvinna, för dottern din är ju det näpnaste man kan tänka sig!

    SvaraRadera
  7. Sötis Olivia, 16 dagar "gammal", har fortfarande mamma hemma. Jubel!

    SvaraRadera
  8. Grattis mamma Tigris och fostermamma Gunilla! Gula katter är särkilt söta tycker jag.

    SvaraRadera