måndag 27 juni 2011

Hjärtliga studier



Närstudierna fortsätter på sommaruniversitetet. Efter att ha lyft blicken och betraktat löven underifrån så sänker jag blicken och ser vad jordelivet har att erbjuda. Och kan ni tänka er, vart jag än ser så hittar jag hjärtan. Jag är omgiven av stenar i hjärtform! Jag tar till mej detta stenbudskap och känner tacksamhet för att ha möjlighet att ägna mej åt närstudier i hemmiljö. Att sedan skogssmultronen vuxit sej rekordstora i år, det gör liksom ingenting det. Tillvalsstudierna får således bli åt det sötare hållet:) Så ligg inte på latsidan hela sommaren nu. Ut och njut av vår underbara skola!

5 kommentarer:

  1. Naturen är verkligen underbar, levande, harmonisk och så, så absolut bäst just nu...jag går också ut i naturens grönska och lyssnar på underbart skvalp från havet (barnen i badbaljan egentligen, men det vet ju bara du och jag). Kram från Patricia

    SvaraRadera
  2. Ni är duktiga elever:) Allt är möjligt om vi bara tar lite hjälp av fantasin!

    SvaraRadera
  3. Vad hjärtligt säger en flitigt cyklande sommarjobbare i friluft som önskar hitta lika mycket bär på sitt smultronställe nästa helg;) Ordet 'skogssmultron' låter finskt. Vi ser ju bara 'mansikka' och 'metsämansikka' i stället för jordgubb och smultron.

    SvaraRadera