fredag 1 juli 2011

Buddha och jag

Efter att ha upptäckt mina mordiska sidor i form av fästingmani har jag mina misstankar om att även en liten Buddha har slagit rot i mej. Denna Buddha får mej att försiktigt lägga en plastburk över flugorna på fönstret och sedan ännu försiktigare föra in ett papper mellan fönstret och burken. Sen är det bara att bära ut ekipaget och låta flugan flyga fritt. Samma procedur upprepas med getingar och humlor. Igår hände något förunderligt. En orm låg mitt i körbanan och jag väjde för den... Hastigt styrde jag bilen så att ormen inte skadades... Jag är livrädd för ormar och har, hittills, bara velat ha död på dem. Den mordiska sidan, ni vet. Det händer alltså konstiga saker med mej. Kanske är det sommarvärmen, kanske är det något annat. Nu börjar jag bli lite oroad för att jag kanhända återföds som... en orm...eller...en fluga. Så snälla, kolla noga innan ni svingar flugsmällan nästa gång:)

3 kommentarer:

  1. En mordisk liten Buddha? That´s a first!. Förutom dina pågående doktorandstudier i The Meaning of Life kan du kanske överväga att grunda en helt egen sekt också..? En helt liten en, menar jag. Med bara en medlem. Fast då kan du ju inte låta en solbadande orm bli orsaken till att du ljuter en förtida död i trafiken! Nej, vännen min, nästa gång väjer du inte, lova mig det!

    SvaraRadera
  2. :D, så där har jag hållit på också, och visst väjer jag för ormar om jag bara kan. Jag vill inte ta livet av andra i onödan om det går att undvika.
    Men flugor, bromsar, getingar och mygg som kommer inomhus och inte flyger ut igen när jag ber dem smattar jag till så det står härliga till. Var och en på sin plats som det heter....däremot finns det säkert en hungrig spindel någonstans som tar för sig av de mördade....

    SvaraRadera
  3. Ja du Nina, sekten min börjar fundera hur det är med ogräs... Ja du ser, det blir värre och värre. Men ogräs är ju också liv...
    Du är snäll du Karin som tänker på spindlarna. Jag har en som bor i kökstakshörnet (konstigt ord) och sitter och tittar på mej ibland.
    Om det inte blir en mulen dag snart vet jag inte hur det här kokta hjärnkontoret skall överleva. Bäst att doppa huvudet i en regnvattentunna:)

    SvaraRadera