torsdag 7 juli 2011

Skira vallmon och betongrosor




Medan vallmon vajar i sommarkvällen ägnar jag mej åt betydligt tyngre saker. Betongsäcken har blivit mej så kär. På känsla rör jag ihop vatten och betongblandning tills jag får en tjock härlig gröt. Nu har gröten kletats ut på rabarberblad och stelnat i en skålform. Eftersom vi redan har ett naturligt fågelbad i berget får betongbladen stå där som dekoration. Betongblomman är dock en köperos som jag fått i present. Skulle gärna prova på mer avancerade arrangemang nu. Fortsättning följer...



3 kommentarer:

  1. Ääh ... nu blev jag ju suugen igen. På betoong! Får nog baskemig rycka upp mig idag och gå ut och blanda ihop lite gröt och gjuta mig ett rabarberblad. Snart går det ju inte att göra längre, eftersom plantorna håller på att vissna. Tack för igångsättningssparken!

    SvaraRadera
  2. Betongen är slut och mitt försök att blanda i torrt gräs lyckades inte. För lite betong och för mycket gräs. Bäst jag köper två säckar till!

    SvaraRadera