tisdag 5 juli 2011

Olivias blogg

Eftersom matte är så slö med att blogga så vikarierar jag idag. Jag heter Olivia och är 6 veckor. Jag är ett bestyr - ja så säger matte. Jag älskar att greja med datorn. Jag kastar mej vilt på tangenterna, anfaller skärmen och biter i sladdarna. Fast jag är så liten har jag inga problem att ta mej upp till datorn, det är bara att klättra på mattes ben. Ibland gapar hon högljutt när jag sätter i klorna extra djupt, det tycker jag är roligt:) På nätterna är jag jättepigg och överraskar min matte med roliga lekar. Roligast är när jag kastar mej rakt på hennes ansikte - det funkar alltid, hon vaknar! Sen leker vi tills hon piggnar i och då brukar jag somna. Min mamma, Tigris, är lite slö och vill inte alls leka. Men hon har god välling! Det finns två andra lurviga i det här huset. Dom är jag lite rädd för och fräser åt dom att sticka iväg. Dom står bara där och glor och fattar inte alls hur farlig jag är. En av dom lurviga har härmat mej. Hon har köpt likadan päls som jag har. Fast hon är inte särskilt smart. Hon köpte en långhårig vinterpäls mitt i sommaren:) Snygg är den ju, men varm. När jag blir större ska jag klättra lika högt som hon. Här ser ni henne, Sofina, när hon spanar in fåglar och slickar sej om munnen. Nu får jag sånt spring i benen så jag måste rusa. Jag har mycket att bestyra med!


5 kommentarer:

  1. Helleduttansåfinsåfin:), man blir ju helt fnoskig av en sådan sötnos.

    SvaraRadera
  2. IIIIk! Onni är med Jonas hemma hos mina föräldrar och jag vet inte om dom vill ha honom (alltså katten) kvar där efter sommaren... Jag vill också ha en. Har du mera sådana sötisar?

    P.S. När kommer du och besöker mitt jobb? I morgon är det aktivitetsdag där. Det är faktiskt ett drömjobb:)

    P.P.S. Vissa deler av lägenheten börjar ser snyggt redan. Jag blockar undan varje kväll så mycket jag orkar. Så mycket möbler finns det inte ännu här. Hoppas att vi träffas snart (här)!

    SvaraRadera
  3. Hej vännen :)
    Roligt o läsa på din blogg. Du skriver så härligt, roligt, fyndigt, rart.... ja många ord finns det att uttrycka sig på.
    Hoppas du har haft en fin sommar och att den fortsätter så.

    Många kramar Kirsi

    SvaraRadera
  4. Det är så roligt med alla kommentarer tycker både kissorna och matte:) Tack!

    SvaraRadera