torsdag 16 juni 2011

Lövstudier



Ett ypperligt sätt att varva ner på är att lägga sej i hängmattan och studera löven underifrån. Där kan man ligga och fundera på vad man kanske borde göra istället och sedan lugnt konstatera att det bästa är att ligga kvar och fortsätta lövstudierna. Visserligen borde jag istället skriva klart min ledarskapsutbildning, men se dessa studier lockar inte alls för tillfället. Jag har nämligen många löv kvar som jag inte studerat klart och sen tänker jag övergå i stenstudier, barkstudier och grässtudier i denna naturhögskola. Det finns så mycket att se på om man bara vill. Medan jag utför dessa analyser vilar jag huvudet på örngottet som jag tryckt olivfärgade rutor på och sedan några tunna lövkonturer. Jag fördjupar mej i lövstudierna och torde snart vara på magisternivå:)

5 kommentarer:

  1. Det tycks mig som du hittat ett ypperligt sätt att bedriva dina sommarstudier på! Men varför stanna vid magistersgraden? Varför inte ställa siktet mot en doktorstitel direkt?

    Avhandlingen kunde ju heta något i stil med: "En ingående analys av sambandet mellan en hängmattas avstånd från gräsrötterna i förhållande till lövverkets dito till mattan och hur detta påverkar graden av mänskligt välbefinnande."

    Typ :o)

    SvaraRadera
  2. Vi kunde bli ett bra team! Utnämner dej härmed till handledare och mentor för dessa viktiga studier för människosläktets överlevnad. Du är hjärtligt välkommen för närstudier:)

    SvaraRadera
  3. Haha, ni är för härligt kluriga och underfundiga !
    Ha det bra i hängmattan under lövverket!

    SvaraRadera
  4. Mänskligheten har liksom hängt sig på att upptäcka "de stora sakerna", Månen, andra planeter, Mount Everest och främmande länder. Men det finns en värld som är mycket mer fascinerande. Speciellt när man studierar den underifrån. Själv är jag helt uppslukad av regndroppar som jag kan studera i all oändlighet.

    SvaraRadera
  5. Karin: Jag lövar att studera noga:)
    Anna: Tur att jag har sällskap i småskalighetens forskning. Jag tror jag sagt det förut, men det tål att upprepas: Du är en klok kvinna och jag älskar din blogg med dess visa text och vackra foton!

    SvaraRadera